Wednesday, April 22, 2009

MENJADI TETAMU ALLAH

bismillah

Alhamdulillah setelah berbulan2 menanti, akhirnya abah dan mak akan berangkat ke tanah suci Makkah untuk melaksanakan ibadah umrah. Segala kelengkapan untuk ke sana sudah disiapkan. Insya-Allah pada pukul 12.3o malam ni, abah dan mak akan berangkat ke ibu negara. Mengikut perancangan awal, abah dan mak akan singgah di rumah pak cik sebelum menaiki pesawat di KLIA pada pukul 3 ptg esok. Hope para visitor turut mendoakan keselamatan abah dan mak saya sepanjang perjalanan mereka menjadi tetamu Allah.

Sepanjang 2 minggu nie saya dan adik akan tinggal di rumah atuk saudara. Maybe sepanjang tempoh tu tiada post terbaru dari saya. Doakan segala urusan dipermudah oleh Allah s.w.t. Saya juga mendoakan yang terbaik untuk sahabat semua.

Tadi baru check senarai layak i/v maktab, maybe bukan rezeki saya untuk jadi pendidik pada masa ni. Saya berpegang pada kata2 Allah, "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."(QS 2:216)

Bukanlah maksud saya kerjaya sebagai pendidik itu sesuatu yang buruk mungkin dlm perjalanan menjadi pendidik itu ada sesuatu perkara yang tidak mampu saya hadapi, sesuai dengan firman ini, "Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dangan kesanggupannya,"(QS 2:286)

Setakat ini sahaja post untuk kali ini, semoga Allah permudahkan segala urusan harian kita.

No comments: