Saturday, November 1, 2014

#KinaConvo

 Assalamualaikum

Al-kisah persahabatan aku dengan Kina bermula di SMK Permas Jaya. Aku dengan Kina sekelas sejak Form1 hingga Form5. Form1 hingga Form3 di SMK Permas Jaya. Then Form4 & Form5 di SMKA Johor Bahru. 

Lepas habis Form5, Kina berjaya masuk matrikulasi. Lepas tu dia sambung degree kat UPM. Aku lak dengan result SPM yang tak seberapa, sambung belajar diploma kat politeknik. Terputus la hubungan secara langsung selama tiga tahun. Iye la, aku dok Terengganu tiga tahun. Kina lak dok Selangor lepas abis matrik. Kita orang hanya contact each other melalui fb, call & mesej. Time tu tak pakai smartphone lagi. Whatsapp pun tak ada.

Nak dijadikan cerita, jodoh persahabatan kita orang panjang. Abis belajar diploma, aku dapat offer sambung degree kat UPM. Kina lak dah nak masuk tahun 3 masa tu (kira aku jadi junior Kina la). Pastue blok kolej kita orang pula sebelah-sebelah (memang dekat sangat kalau nak pergi lepak bilik dia).  So, bersambung la semula persahabatan yang terputus tu.


3 November 2014 nanti kau akan terima segulung Ijazah. Tahniah Kina. Aku happy untuk kau. Cita-cita kau nak berbakti pada anak bangsa. One & half (or two more) step to go. Aku doakan urusan kau dipermudahkan. Aku nampak tekad dan keazaman kau. Semoga tercapai cita-cita kau wahai sahabat. Kau sahabat terbaik yang aku pernah ada. Aku sayang kau. Cepat-cepat kahwin, nanti aku boleh dapat nak buah..hehe..

HAPPY CONVOCATION DAY KINA!!!

peace

No comments: