Sunday, May 11, 2014

Abah vs Ein

Assalamualaikum

Masa belek-belek gambar kahwin ein, teringat pula kat gambar kahwin abah & mak. Terus aku keluarkan album lama, then snap balik picture kahwin abah & mak. Abah siap tanya, "Nak buat apa snap gambar kahwin abah tu ?" . Aku hanya mampu tersenyum cute (haha..buat senyum manis kat abah sendiri takpe..dapat pahala lagi..^_^). Then aku terus transfer ke lappy tersayang. Adibah hanya jadi pemerhati setia disisi kakaknya yang comel ini (ayat bajet tak boleh blah). Aku open software Photoscape (aku reti guna tools nie je pun..nama je budak Sains Komputer, tapi tak reti guna Photoshop..adehhh..sadis betul).  Banyak action yang sama (sebab rukun nikah pun tak pernah berubah kn). Aku pun mula la compare gambar kahwin ein dengan abah. So, ini lah hasilnya (aku cuma gabung2kan gambar je pun).


Ada lagi gambar yang aku dah comparekan tapi cukup la gmbar ni je aku upload kat sini. Abang aku yang nak nikah tapi aku yang terlebih excited. Bulan abang aku nak nikah aritue, tiap-tiap minggu aku balik JB. Syok gila. So, tak ada la istilah "homesick" dalam kamus hidup aku dalam tempoh sebulan tu. Tapi bila dah tak dapat balik ni, rasa bosan pula dok kat kolej time weekend. Takpe, tinggal sebulan lebih je lagi untuk tamatkan semester 4 ni. Nanti cuti dua bulan lebih, dapatlah dok umah puas-puas (sambil-sambil menggemukkan lagi diri ini..adehhh). Ok la. That's all for tonight. Aku malas nak post status kat fb. Kat blog ni lagi private, sebab tak banyak pun orang singgah blog aku ni. Traffic pun kureng. Aku pun tak rajin post cerita kat sini. Hopefully, this year my blog will "bernyawa" kembali. Nite..^_^

No comments: