Wednesday, January 21, 2015

Terima kasih 2014

Assalamualaikum

Alhamdulillah..aku masih diberi nafas untuk meneruskan kehidupan dalam tahun 2015. Tahun lalu, banyak perkara berlaku dalam diari hidup aku. Gembira, suka, duka, tangis, ketawa silih berganti dari hari ke hari. Semuanya menjadi satu. Menjadi kenangan dan pengajaran untuk aku.

Aku belajar erti sebuah persahabatan. Aku belajar erti berkawan. Aku belajar erti kekeluargaan. Aku belajar erti sebuah perhubungan.

Pengalaman yang aku peroleh dari hari-hari lepas, moga dapat mematangkan aku dan membantu aku mengharungi hari-hari kemudian. Hidup ni sebuah pengembaraan, kehidupan sementara bagi seorang hamba mencari bekalan menuju akhirat yang pasti. 

Sudah adakah bekalan yang aku siapkan?Cukupkah bekalan aku untuk menuju akhirat? Pastinya belum cukup.
 Selagi roh tidak berpisah dari jasad, selagi itu perlu aku kumpulkan bekalan.

Moga diberi kekuatan. Moga diberi ketabahan. Moga diberi kematangan. 

Terima kasih 2014.

No comments: